ECOLOGICAL VALUES IN THE STRUCTURE OF CHEMISTRY EDUCATION AT SCHOOL
Abstract
We point out the crucial role of chemical education in the formation of ecological values of school students. We present our definition of the concept ‘ecological values.’ It is noted that among strategic priorities of the formation of ecological values of school students in the course of chemical education there should be an accurate axiological orientation of this process as the sense of relationship of the person and the nature can be comprehended, proceeding from the problem of values. Axiological components of the system of ecological values of school students, which can be created by means of chemical education, are analyzed.
About the Author
S. . Roman
Luhansk Taras Shevchenko National University
Russian Federation
References
1. Борейко В.Е. Экологическая этика [краткий курс экологической этики для вузов и старших классов средних общеобразовательных школ] // Гуманитарный экологический журнал. - 2007. - Т. 9 (Вып. 2). - С. 22-51.
2. Вальковская В.В. Ценность природы // Философия и общество. - 1998. - № 6. - С. 103-123.
3. Греханкина Л.Ф. Формирование ценностных ориентаций школьников // Школа. - 2003. - №
4. - С. 2-7.
5. Юсько Т.Н. Содержание ценностей экологической этики в формировании личности старшего школьника / Всероссийское общество охраны природы: Пермское краевое отделение [сайт]. URL: http://voop-perm.ru/Юськo (дата обращения: 02.09.2013).
Views:
68